هفت نکته اسباب کشی

برای خانواده های جوان، اجاره نشینی به معنی یک قرارداد قانونی با مالک است، بنابراین باید شما باید به قرارداد اجاره ی خود واقف باشید و در صورت نیاز به تعمیرات، قبل از جا به جایی با مالک صحبت کنید. باربری در این مرحله می تواند به کاهش هزینه ی آسیب به وسایلتان کمک کند.

هفت نکته اسباب کشی
هفت نکته اسباب کشی

اثاث کشی به خانه ی جدید هم هیجان آور و هم یک کار استرس آور است. قطعاً این استرس از قطعات و اجناسی که می خواهید جا به جا کنید نشأت می گیرد. برای خانواده های جوان، اجاره نشینی به معنی یک قرارداد قانونی با مالک است، بنابراین باید شما باید به قرارداد اجاره ی خود واقف باشید و در صورت نیاز به تعمیرات، قبل از جا به جایی با مالک صحبت کنید. اما قسمت مثبت این قضیه آن است که می توانید خود را برای جا سازی و قرار گیری مبلمان خود در قسمت های مختلف خانه مثل نشیمن و اتاق ها و راه پله که با اندازه های مختلف محدود شده اند، آماده کنید. خوشبختانه موارد زیادی است که می توانید قبل از جا به جابب از آنها با خبر شوید.

نکته اول

به خانه ی جدید خود بروید و عکس هایی با کیفیت از اتاق ها، پنجره ها، بیرون زدگی و توزدگی ها و همچنین شیرآلات و اتصالات آنها تهیه کنید. به آشپزخانه رفته و محل دقیق داکت ها، چراغ ها و درب ها را تعیین کنید. ببینید چیزی احتیاج به تعمیر دارد که باید در اجاره نامه ی شما قبل از امضاء قید شود. مسئولیت مالک است که همه چیز را با وضعیت سالم به شما تحویل دهد.

نکته دوم

ساختمان جدید خود را اندازه گیری کنید، باید بدانید که وسایلتان در کدام قسمت جا می شود. اندازه ی عرض و ارتفاع درب های ورودی را بگیرید. ارتفاع نرده های راه پله و تراس را اندازه بگیری و همه ی آنها را حتی روی کاغذ یادداشت کنید.

نکته سوم

به جایی که وسایلتان هست بروید، تک تک و به صورت دسته بندی تصمیم بگیرید کدام را نگه دارید و کدام را نه. مثلاً پخش فیلم اتاق خواب، از لیبل های رنگی برای دسته بندی و کد رنگ مثلاً کد سبز برای اتاق خواب، آبی برای آشپزخانه و ... استفاده کنید. با این کار موقع باز کردن، بسیار کار آسان خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی هایتان بزگ و سنگین نباشد، تا از کارایی جا به جایی وسایل بین ورودی های منزل جدیدتان کاسته شود، مابقی را ببخشید، بازیافت کنید و دور بریزید.

بهترین اتوبار تهران

نکته چهارم

مبلمانی که باید جا به جا شود را اندازه بگیرید، عرض، طول و ارتفاع هر قسمتی که پتانسیل ایجاد مشکل دارد را اندازه بگیرید، و یادداشت کنید.

نکته پنجم

نقشه ی جای جدید را روی کاغذ بکشید و مبلمان را روی نقشه جایی که اندازه می شود، قرار دهید. با مقیاسی مناسب می توانید وسایل خود را شبیه به تکه کاغذی در آورید و با جا به جا کردن آنها روی نقشه محل مناسب را برای آنها پیدا کنید.

نکته ششم

تصمیم بگیرید که آیا یک باربری حرفه ای استخدام می کنید و یا از گروه دوستان برای اثاث کشی استفاده خواهید کرد. باربریها هزینه ی بیشتری دارند، ولی مطمئن هستند و می دانند که چگونه وسایل را بلند و منتقل کنند، به گونه ای که هیچ خطری برای خود یا دیگران و همچنین وسایل نداشته باشند. اگر وسایل زیادی برای اثاث کشی، مبلمان بزرگی برای جا به جایی و همچنین با پله ها و راه رو های باریک رو به رو هستید، ارزش این را دارد که دست به جیب شوید. زیرا نمی خواهید که هزینه ی تعمیرات مبلمان و تخریب های احتمالی در طول مسیر را از شادی روز اثاث کشی کم کنید.

نکته هفتم

به باز کردن مبلمان به همانگونه که به اثاث کشی فکر می کنید توجه کنید. به دلیل مالی، می توانید یک شرکت حرفه ای بازسازی و تعمیر مبل استخدام کنید که کار جداسازی مبلمان حجیم و بزرگتان را انجام دهند و با قطعه قطعه کردن به قسمت های قابل حمل، پس از اثاث کشی آنها را برای شما به گونه ای اسمبل کنند که مبلمانتان مثل روز اول به نظر برسد.