باربری و حمل نقل

باربری یک واژه با مفهوم بسیار فراگیر در عمل است و طیف گسترده ای از شرکتهای فعال در صنعت حمل و نقل اشاره میکند که گاهی این معانی و تعابیر دردسرهایی برای صاحبان بار و مرسولات ایجاد میکند.

باربری و حمل نقل
باربری و حمل نقل

قبل از هر چیز لازم میدانیم به مخاطبین گرامی اعلام کنیم که اتوبار زیبا بار تهران یک شرکت اسباب کشی تخصصی است و فقط در زمینه حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی فعالیت دارد. بنابراین خواهشمندیم در صورتیکه که نیاز به خدمات متفاوتی با آنچه که پیشتر اشاره شد دارید، شماره تلفنهای این شرکت را اشغال نفرماید. شماره تلفن 1720 صرفا برای دریافت سرویس های باربری و اسباب کشی در تهران است. از توجه شما سپاسگذاریم.

همه چیز درباره باربری

باربری یک واژه با مفهوم بسیار فراگیر در عمل است و طیف گسترده ای از شرکتهای فعال در صنعت حمل و نقل اشاره میکند که گاهی این معانی و تعابیر دردسرهایی برای صاحبان بار و مرسولات ایجاد میکند. اینکه کدام شرکتهای باربري برای چه نوع باری مناسب هستند موضوعی است که دستکم میتواند صرفه جویی زمانی زیادی را برای ارسال یک مرسوله یا حمل بار موجب شود.بنابراین لازم است بدانیم که به خدمات کدام یک از شرکتها نیاز داریم و کدام موسسه بهترین باربری ممکن برای حمل مرسوله و بار ماست.

انواع شرکتهای باربری

به هر مجموعه یا شرکتی که وظیفه رساندن کالا یا کالاهایی را بر عهده میگیرد و بابت این خدمات از مشتریان خود پول دریافت میکند میتوان شرکت باربری اطلاق کرد. بنابراین موسسات پیک موتوری تا شرکتهای باربری بین المللی هوایی و دریایی شامل این تعریف میشوند. تقسیم بندی باربری ها از نظر حجم بار و نحوه انجام کار میتواند کاملا متفاوت باشد ولی بصورت کلی به طریق زیر گروه بندی میشوند:

باربری های کوچک - پیک موتوری و وانت بار

موسسات پیک موتوری یا وانت بار جزو شرکتهای باربری کم حجم محسوب میشوند. سقف توانایی حمل بار این شرکتها محدود است.

به عنوان مثال یک پیک موتوری توانایی حمل بسته هایی در ابعاد 50 در 50 سانتیمتر و با حداکثر وزن 40 تا 50 کیلوگرم را دارد. یا یک وانت بار میتواند یک میز متوسط یا حتی بزرگ را به آسانی جابجا کند، یخچال یا سایر وسایل خانگی. حداکثر وزن 1 تا 2 تن بر حسب نوع خودروی باربری ( وانت معمولی یا نیسان بار )

شرکتهای باربری شهری و بین شهری

کامیون های باربری به نسبت نیسان بار حجم و وزن بیشتری را میتوانند جابجا کنند. 6 تا 10 تن و حتی بیشتر. این شرکتها توانایی جابجایی هر وسیله ای را که در زندگی روزمره از آنها استفاده میکنیم را دارند. حتی میتوانند مجموعه ای از وسایل و اثاثیه را بصورت یکجا حمل کنند و در صورت کمبود فضا میتوانند از دو یا حتی چند کامیون استفاده کنند.

باید در نظر گرفت که این شرکتها معمولا یک زمینه تخصصی برای خود در نظر میگیرند که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

شرکتهای حمل خرده بار بین شهری

ممکن است به واسطه شغل خود با این شرکتها آشنایی کافی داشته باشید. این شرکتها که معمولا دفاتر متعددی در شهرهای مختلف کشور دارند وظیفه حمل بارهای کوچک و بزرگ و تحویل آن به مقصد را دارند و معمولا جزو شرکتهای بسیار پرکار هستند. روزانه هزاران مرسوله را به مقصد میرسانند و مشتریان پرشماری را دارند. به عنوان مثال باربری وطن یا باربری پیام شمس از معروفترین این شرکتها هستند.

اگر بخواهید یک بسته کوچک را از شهری به شهر دیگر منتقل کنید ، کرایه کردن یک وسیله نقلیه کار معقولی نیست. در عوض شما میتوانید بسته خود را به این شرکتهای باربری تحویل دهید و مقصد آنرا اعلام کنید و بدون آنکه خود را درگیر جزئیات کنید از رسیدن بسته خود به مقصد اطمینان حاصل کنید. لازم به توضیح است که بسیاری از شرکتهای مسافربری ( اتوبوس ) و حتی هواپیمایی میتوانند در این مورد فعالیت داشته باشند. طبیعتا هزینه و زمان ارسال مرسوله در این موارد میتواند سریعتر یا کندتر باشد.

شرکتهای باربری بین المللی

باربری های بین المللی تنوع زیادی از نظر نوع و حجم بار دارند، یک بسته پستی کوچک تا چندین کانتینر میتواند یکی از بارهای این شرکتها باشد. بنابراین حمل بار توسط این شرکتها میتواند از نظر حجم کاملا متفاوت باشد. اگرچه بسیاری از این شرکتها بصورت تخصصی عمل میکنند و هر باري را جابجا نمیکنند.

شرکتهای باربری بین المللی میتوانند بصورت زمینی، ریلی، دریایی، هوایی یا تلفیقی از همه موارد باشند. اما آنچه مسلم است وظیفه اصلی و وجه تسمیه این شرکتها حمل بار از یک کشور به کشور دیگر است و مسلما چنین فعالیتی پیچیدگی و وقانین خاص خود را دارد که موضوع این مطلب نیست.

شرکت ملی پست !

آخرین باری که نامه نوشتید و تمبر خریداری کردید کی بوده است؟

احتمالا نسل های جدید چیز زیادی درباره شرکت پست نمیدانند و حتی بوضوح شاهد کاهش صندوقهای پستی هستیم اما بد نیست بدانید که شرکت پست ملی خدماتی ارائه میدهد که ممکن است هر یک از ما زمانی به آن احتیاج داشته باشیم. بدون توضیح بیشتر و برای آگاهی مخاطبین گرامی از شما دعوت میکنیم تا از وب سایت شرکت ملی پست ایران دیدن فرمایید.

بهترین شرکت باربری تهران

برخی از اصلاحات در زمینه حمل و نقل و باربری

تفاوت اتوبار با باربری چیست؟

یکی از پرسشهای همیشگی این است که شرکتهای باربري چه تفاوتی با اتوبارها دارند ؟

واقعیت این است که تمامی شرکتهایی که خدمات حمل بار با وانت یا کامیون را ارائه میدهند میتوانند از عنوان اتوبار استفاده کنند.

واژه اتوبار از دو قسمت " اتو " و " بار " تشکیل شده است که به ترتیب از کلمات اتومبیل و باربری گرفته شده اند. اتوبار به معنی شرکتهای حمل و نقل زمینی است که از وانت، کامیون و غیره برای جابجایی لوازم ، اثاثیه یا هر نوع باربری استفاده میکنند. در حال حاضر و درعرف از واژه اتوبار بیشتر برای شرکتهایی استفاده میشود که خدمات باربری اثاثیه منزل را ارائه مینمایند.

بارنامه چیست؟

بارنامه اوراق بهاداری است که از طرف موسسات و شرکتهای حمل‎ و نقل صادر میشود و در آن مشخصات بار و کالا، ارسال کننده، تحویل گیرنده و هزینه که شامل هزینه بیمه، کمیسیون و همچنین سایر ویژگیهای بار نظیر تعداد و وزن کالا در آن قید می‌شود. در واقع هدف اصلی از ایجاد بارنامه این است که مشخص شود چه باری توسط چه کسی ارسال شده و چه کسی آنرا تحویل میگیرد تا در صورت بروز هر مشکلی بتوان به سادگی به آن رسیدگی کرد.

بیمه باربری

بیمه باربری و حمل و نقل به بیمه ای گفته میشود که‌ به موجب‌ آن‌ ‌بیمه‌گر ( شرکت بیمه ) در مقابل‌ دریافت حق‌ بیـمه‌ ‌از ‌بیمه‌گذار ( یک موسسه حمل و نقل ) ، متعهد‌ می‌شود چنانچه در پروسه حمل‌ باراز مبدا به‌ مقصد، در اثر روی دادن خطرهای مندرج در موضوع‌ بیمه‌، هزینه هایی در رابطه‌ با این‌ خطرات ‌را متقبل شود و یا تمام خسارت‌های وارد را جبران‌ نماید. بیمه باربری انواع و اقسام مختلفی دارد که خود نیازمند چندین مطلب و مقاله مفصل است که در این یادداشت نمیگنجد.

اتحادیه باربری و حمل و نقل شهری

در اینجا منظور از اتحادیه باربری، اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اتحادیه باربری تهران میتوانید از طریق پیومد ehkt.ir اقدام نمایید.

اتحادیه باربری و حمل و نقل کالای شهری تهران در خردادماه سال 1335خیابان سپه تاسیس گردید. هدف این اتحادیه حفظ حقوق و تامین منافع اعضا و تعیین حدود صنفی بشرح مندرج در اساسنامه و جهت سهولت و ساماندهی حمل کالای تجاری، اداری و اثاثیه منزل می باشد.

باربری آنلاین

طبیعتا شما مرسولات خود را نمیتوانید از طریق اینترنت به مقصد برسانید، منظور از باربری آنلاین این است که شما میتوانید وضعیت بار خود را در هر لحظه کنترل کنید. حتی در زمان جابجایی میتوانید محل بار خود را از طریق اپلیکیش های متصل به اینترنت مشاهده نمایید.

البته برخی از شرکتهای باربری آنلاین، صرفا ثبت و رزرو سرویس مورد نیاز مشتریان بصورت آنلاین را تحت این عنوان کافی میدانند که پدیده عجیبی است !

خرده بار

همانطور که مشخص است شامل بار یا بسته های کوچکی است که تعداد زیادی از آنها یک بار کامل در حد یک وانت یا بیشتر را تشکیل میدهند. اصطلاح خرده بار بیشتر برای بارهای بین شهری استفاده میشود که توسط موسسات حمل و نقل بین شهری نظیر باربری وطن جابجا میشوند.

لازم به توضیح است که بسته های کوچک شهری که توسط پیک موتوری جابجا میشوند خرده بار محسوب نمیشوند چرا که یک وسیله خاص برای جابجایی آن کرایه میشود و بار بدون توقف به مقصد ارسال میشود.

باربری منزل

باربری منزل در واقع همان اسباب کشی است. بسیاری از شرکتهای اتوبار و باربری برای جذب مشتری و استفاده از کلیدواژه های مرتبط به خدمات خود از این عنوان استفاده میکنند. تفاوتی بین شرکتهای حمل بار منزل و اتوبارها وجود ندارد.

شرکت اسباب کشی

شرکتها و موسسات باربری شهری که در اسباب کشی تجربه و تخصص کافی را دارند. معمولا این شرکتها تحت نام اتوبار شناخته شده هستند

به زیبا بار تهران اطمینان کنید

لیست شرکتهای باربری و اسباب کشی تهران

فهرست برخی از شرکتهای حمل و نقل، باربری، اسباب کشی و باربری بین شهری را در زیر مشاهده نمایید.

باربری تکبار تهران

اتوبار هدف بار

باربری وی آی پی تهران

اتوبار تهران

باربری طلایی تهران

اتوبار و باربری کاج

باربری دنا بار

باربری ولنجک - زعفرانیه

باربری وطن

باربری پیام شمس

باربری تجریش - نیاوران

باربری زیبابار تهران

ظریف بار

اطلس بار

باربری صداقت بار

اوبار

اطلاعات لیست فوق از وب سایت شرکتهای باربری جمع آوری شده است. جهت ورود به سایت مورد نظر بر روی آدرس اینترنتی آنها کلیک نمایید. همچنین شماره تلفنهای موجود در لیست بالا، شماره تماس مندرج در وب سایت شرکتهای مذکور جهت ارتباط با مشتریان است. چنانچه مغایرتی در اطلاعات ثبت شده با اطلاعات واقعی وجود دارد لطفا از طریق فرم مشاوره مدیریت وب سایت باربری زیبابار را در جریان بگذارید.

باربریبسته بندی و اسباب کشیحمل بارزیبا بار تهرانماشین باربری و حمل اثاثیهبهترین باربری در تهرانبسته بندی و پکیج اثاثیهحمل بار در تهران